شما اینجا هستید

شبکه های ماهواره ای » دلایل خرید یا گرایش به ماهواره

اولین دلیل در بحث گرایش به ماهواره ناآگاهی است. بسیاری از افراد دربارۀ برنامه‌های ماهواره‌ای بسیار ساده اندیشانه قضاوت می‌کنند. این افراد به جهت ناآگاهی از اهداف پشت پردۀ این شبکه‌ها اعتماد ساده لوحانه‌ای به آن دارند. راه درمان این مسئله آگاهی بخشی است.

آگاهی بخشی باید در سه بعد انجام شود:

اول، آگاهی بخشی نسبت به متولیان پشت پرده این رسانه‌ها، متاسفانه برخی این متولیان آدم‌های دلسوزی می‌دانند که دلشان به حال اوقات فراقت ما سوخته است و حالا آمده اند شبکه های ماهواره‌ای فارسی زبان را دایر کردند تا ما تو اوقات فراقت حوصله‌مان سر نرود و افسردگی نگیریم!

باید ببینیم این افراد چه کسانی هستند که دارند برای ما برنامه ریزی می کنند. این نکته بسیار مهمی است.

دوم، آگاهی بخشی در بعد اهداف این رسانه‌هاست؛ واقعا اینها دنبال چه چیزی هستند که این قدر هزینه می‌کنند و این قدر خرج می کنند برای اینکه یک شبکه فارسی زبان راه انداخته و یا شبکه‌های دیگری که ما بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

سوم، آگاهی بخشی در بعد شیوه‌ها‌ است، اینها با چه شیوه‌هایی آمده اند و در خانه‌های ما جا گرفته‌‌اند. ما چشم باز کردیم و دیدیم در بعضی از خانه‌ها آنتن‌های ماهواره قرار گرفته است، چه اتفاقی افتاد که اینها توانستند خودشان را در خانه‌های ما جا داده و بعضی از ما را هم پای برنامه‌های خودشان نگه دارند.

قرارگاه سایبری رسام | سواد رسانه ای | امنیت اطلاعات | فضای مجازی