شما اینجا هستید

اینترنت » الزامات ارائه خدمات نقشه آنلاین بومی تدوین شد
گروه : اینترنت

سعید مهدیون معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور گفت: صیانت از داده های مکانی در فضای مجازی به دلیل مشکلات امنیتی و انتظامی یکی از موضوعات مهم در حوزه فضای مجازی است که باید برای جلوگیری از وابستگی به سرویس های خارجی و ساماندهی و توسعه زیست بوم کسب وکارهای مکان محور داخلی، الزامات و نیازمندی های این حوزه تعیین شود.

وی با بیان اینکه برای شناسایی خدمات و موضوعات اطلاعاتی این حوزه بررسی مطالعاتی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور صورت گرفته است، افزود: براین اساس تبدیل موقعیت به آدرس، آدرس به موقعیت، مسیر یابی، تخمین زمان رسیدن به مقصد ، نقاط مورد علاقه و جستجوی ترافیک زنده به عنوان الزامات اولیه یک برنامه برای ارائه خدمات نقشه در نظر گرفته شده است.

مهدیون تاکید کرد: در حال حاضر شرکت های داخلی ارائه دهنده خدمات نقشه براساس شاخص های کارکردی همچون اطلاعات عمومی، فنی، رابط کاربری، پوشش، مسیریابی، اطلاعات شهری و کسب‌وکارها و Crowd Sourcing ارزیابی اولیه شدند که البته همچنان برای توسعه نیاز به اقدامات بیشتری است.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور افزود: ارزیابی فنی تخصصی و امنیتی شرکت های ارائه دهنده خدمات پایه نقشه به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و پلیس فتا واگذار شده است.

قرارگاه سایبری رسام | سواد رسانه ای | امنیت اطلاعات | فضای مجازی